China-run Newspaper Paid US Media Outlets Millions for Advertising, Printing Costs

Headline Roundup December 1st, 2020

China Daily, an English-language newspaper run by the Chinese government, reportedly paid almost $2 million to various U.S. news companies for printing and advertising expenses between May and October of 2020. First reported by the Daily Caller last week, the expenses came to light after China Daily filed a Foreign Agents Registration Act disclosure last month. The organization paid tens of thousands, sometimes more, to outlets including The Boston Globe, The Wall Street Journal, The Houston Chronicle and the Los Angeles Times. According to the report, the payments usually covered printing expenses or funded advertisements for China Daily in the U.S. newspapers.

The news was only covered by right-rated outlets and one center-rated outlet; most of these reports focused on the notion that China Daily is paying U.S. news companies to publish blatant pro-China propaganda. As of Tuesday night, no left-rated outlets have reported on the China Daily's payments to domestic media organizations.

China-run Newspaper Paid US Media Outlets Millions for Advertising, Printing Costs

From the Right
13271

An English-language newspaper controlled by the Chinese Communist Party’s propaganda department paid U.S. media companies nearly $2 million for printing and advertising expenses over the past six months, even amid heightened scrutiny over Beijing’s disinformation efforts in the West.

China Daily paid The Wall Street Journal more than $85,000 and the Los Angeles Times $340,000 for advertising campaigns between May and October 2020, according to a disclosure that the propaganda mill filed this week with the Justice Department under the Foreign Agents Registration Act (FARA).

China Daily also paid Foreign...

Read full story
From the Center
13271

An English-language newspaper run by the Chinese Communist Party has in recent months funneled millions of dollars in printing and advertising expenses to several U.S. media companies, according to a news report.

The report in the Daily Caller is based on a recent Foreign Agents Registration Act filing.

The filing to the Justice Department appears to show China Daily paid the media companies close to $2 million dollars from May to October.

The Wall Street Journal received just over $85,000, while the Los Angeles Times took $340,000. Foreign Policy magazine...

Read full story
From the Right
13271

The Chinese Communist Party (CCP) is spending millions on ad space to spread pro-China messages across the United States. The U.S. Department of Justice reported that in just the last four years, Beijing has spent nearly $19 million in an attempt to push pro-China narratives within the country.

The payments have been on behalf of Beijing-controlled China Daily newspaper, which is an English language publication produced by the CCP that has paid millions of dollars just this year.

Publications like the Wall Street Journal, New York Times and Los Angeles...

Read full story

AllSides Talks

Which candidate did you favor in the 2020 presidential election?

Biden Trump

Learn more about AllSides Talks

Try the New AllSides Mobile App

The only news app you’ll ever need. Now available on iOS and Android.